با اينکه مربي زير 23ساله‌هاي آفريقاي جنوبي اعلام کرده حاضر است هدايت تيم ملي کشورش را قبول کند اما به نظر مي‌رسد سران فدراسيون فوتبال اين کشور هنوز هم به جذب کي‌روش اميدوارند.


 پس از آنکه افريم ماشابا اعلام کرد دوست دارد سرمربي تيم ملي آفريقاي جنوبي شود، پروسه انتخاب سرمربي در تيم ملي اين کشور وارد مرحله تازه‌اي شد.

جانشين گوردون ايگسوند قرار است فردا (شنبه) اعلام شود اما به نظر مي‌رسد سران فدراسيون فوتبال آفريقاي جنوبي هنوز مربي مورد نظرشان را نيافته‌اند.

ماشابا که اکنون هدايت تيم‌هاي ملي زير 20 سال و 23 سال را به دست دارد روز چهارشنبه اعلام کرده به هيچ وجه به پيشنهاد سرمربيگري در تيم ملي کشورش نه نمي‌گويد. وي در اين زمينه گفت: من اهل آفريقاي جنوبي هستم و کشورم را دوست دارم. اگر آنها بخواهند من سرمربي شوم، بدون شک پيشنهادشان را رد نمي‌کنم. اکنون هم ديگر نمي‌خواهم در مورد اين موضوع حرفي بزنم. بايد صبر کرد و ديد چه کسي انتخاب مي‌شود.

پيشتر تصور مي‌شد کارلوس کي‌روش گزينه‌ اصلي به دست گرفتن هدايت آفريقاي جنوبي بود اما به نظر مي‌رسد قرار است قراردادش را با تيم ملي ايران تمديد کند.

استفن کشي نيجريه‌اي، ديک ادووکات هلندي، جيوواني تراپاتوني ايتاليايي و فرانک ريکارد هلندي از ديگر گزينه‌هاي فدراسيون فوتبال آفريقاي جنوبي براي نشستن روي نيمکت اين تيم هستند اما به نظر مي‌رسد اين فدراسيون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند کارلوس کي‌روش را به اين تيم بازگرداند. کي‌روش بين سال‌هاي 2000 تا 2002 نيز پيشينه مربيگري در آفريقاي جنوبي را دارد.

 


برچسب‌ها: کیروش , فوتبال , ایران ,

تاريخ : یک شنبه ا 22:35 نويسنده : صلاح الدین هیبتی ا

محروميت فوتبال نيجريه لغو شد


بعد از پايان رقابت هاي جام جهاني، رئيس فدراسيون فوتبال نيجريه به حکم دادگاهي در اين کشور از کار برکنار شد؛ اتفاقي که واکنش فيفا را برعهده داشت


 فيفا اعلام کرد که تعليق فدراسيون فوتبال نيجريه که از دو هفته قبل برقرار شده بود، برطرف شد.

بعد از پايان رقابت هاي جام جهاني، رئيس فدراسيون فوتبال نيجريه به حکم دادگاهي در اين کشور از کار برکنار شد؛ اتفاقي که واکنش فيفا را برعهده داشت. اما امروز فيفا با انتشار بيانيه اي، فعاليت اين فدراسيون را از حالت تعليق خارج کرد.

در اين بيانيه آمده است:" فيفا مطلع شد که مقامات فدراسيون فوتبال نيجريه که با حکم دادگاه از کار برکنار شده بودند، بار ديگر به فعاليت شان برگشتند و به همين دليل، محروميت اين فدراسيون برداشته شد."

به اين ترتيب تيم فوتبال دختران زير 20 سال نيجريه مي تواند براي رقابت هاي جام جهاني که از هفته آينده در کانادا آغاز مي شود، به اين کشور سفر کند.

 


برچسب‌ها: نیجیریه , فیفا ,

تاريخ : یک شنبه ا 22:20 نويسنده : صلاح الدین هیبتی ا

غفور امتياز آورترين بازيکن نبرد ايران و برزيل شد


در پايان ديدار تيم‌هاي ايران و برزيل امير غفور با کسب 23 امتياز به عنوان امتياز آورترين بازيکن ميدان معرفي شد.


  تيم ملي واليبال ايران در مرحله نهايي ليگ جهاني واليبال 2014 برابر برزيل به ميدان رفت. اين مسابقه در نهايت با نتيجه 3 بر يک به سود شاگردان کواچ تمام شد.

در پايان اين مسابقه امير غفور به تنهايي 23 امتياز گرفت و به اين ترتيب وي امتيازآورترين بازيکن ميدان شد. پس از غفور، لوکارلي از برزيل با 17 امتياز در جايگاه بعدي قرار گرفت.




برچسب‌ها: غفور , ایران , ایران والیبال ,

تاريخ : یک شنبه ا 22:15 نويسنده : صلاح الدین هیبتی ا

ايران به نيمه نهايي ليگ جهاني رسيد


تيم ملي واليبال ايران با پيروزي مقابل تيم اول رده‌بندي جهان براي نخستين بار در تاريخ به جمع چهار تيم برتر ليگ جهاني صعود کرد.


  تيم ملي واليبال ايران در مرحله نهايي ليگ جهاني واليبال برابر بزيل به ميدان رفت.



تيم ملي واليبال ايران در اين ديدار با نتيجه 3 بر يک و امتيازهاي 25-21، 25-19، 23-25 و 28- پيروز شد



پيش از اين در دور مقدماتي اين دو تيم چهار بار به مصاف هم رفته بودند و هر کدام دوبار يکديگر را شکست داده بودند. برزيل با پيروزي 3 بريک مقابل روسيه در روز گذشته، صعودش را به جمع چهار تيم برتر مسابقات قطعي کرده بود. اما ايران براي راه يابي به دور بعد تنها به برد در اين مسابقه نياز داشت.

بازيکنان دو تيم از حدود يک ساعت قبل از شروع مسابقه در سالن به گرم کردن پرداختند. همچنين بخش قابل توجهي از جايگاه تماشاگران در اختيار تماشاگران ايراني بود. فريادهاي ايران ، ايران فضاي سالن را پر کرده بود.

تيم ملي واليبال ايران با پيراهن سرخ و با ترکيب سعيد معروف، سيد محمد موسوي، مجتبي ميرزاجانپور، امير غفور، فرهاد قائمي و فرهاد ظريف به ميدان رفت. همچنين برزيلي هاي زرد پوش هم در شروع اين ديدار بازيکناني چون لوکارلي، ساتکامپ، رزنده، کاربونرا، والاس دسوزا، لوکاس و ماريو حونيور را در اختيار داشتند.

ست نخست: 25 -21 ايران

برزيل از همان دقايق ابتدايي بازي کار را پر فشار آغاز کرد. عادل غلامي خيلي زود ارزش هايش را ثابت کرد و نشان داد برزيل روي کار سرعتي همچنان آسيب پذير است. تا سه امتياز کار مساوي پيش رفت. اما تمرکز روي آبشارهاي قدرتي ساتکامپ و انسجام در دفاع روي تور در ادامه روند بازي را به سود برزيل پيش برد. لوکارلي با پروازهاي بلند و سرويس هاي فني خود اختلاف امتيازها را با ايران بيشتر مي کرد. برزيل وقت استراحت فني را 8 بر 5 واگذار کرد. کواچ با بازيکنانش صحبت کرد. سعيد معروف در اين مسابقه هم بيشتر پاس هايش را براي غفور مي فرستاد.

مجتبي ميرزاجانپور با سرويس هاي تماشايي خود بارها دريافت برزيل را ناکام گذاشت. کاملا مشخص بود که معروف همچنان از آسيب ديدگي رنج مي برد او دقت هميشگي را در ارسال پاس هايش نداشت. برناردو رزنده مثل هميشه در کنار زمين داد و فرياد مي کرد. والاس از منطقه چهار حملات کوبنده اي داشت اما در مقابل دفاع سه نفره ايران حرفي براي گفتن نداشت. اشتباه او بازي را در امتياز 14 به تساوي کشاند. دفاع روي تور عالي از عادل غلامي ايران را به امتياز 15 رساند. بلافاصله سرمربي برزيل وقت استراحت گرفت. ساتکامپ شلاقي سرويس مي زد. امير غفور با تمام توان آبشارهايش را ه زمين برزيل مي فرستاد. او دوبار اسپک خود را به صورت لوکارلي کوبيد. بازبيني تصاوير ويديويي يک امتياز به برزيل داد. فرهادقائمي سرانجام در امتياز 19 سرويس هاي تماشايي خود را به نمايش گذاشت تا دريافت کننده هاي حريف نتوانند کاري از پيش ببرند.

تمام پاس هاي پشت معروف براي غفور امتياز مي آورد. اميرغفور حالا تازه موتورش روشن شده بود. او در امتياز 20 کار را به تساوي کشاند. خطاي تور لوکارلي ايران را جلو انداخت. ويسيتو نووس که به بازي آمده بود يک امتياز حياتي ديگر را به ايران تقديم کرد. بازي بدون توپ عالي از موسوي مهاجمان حريف را به اشتباه وادار مي کرد. مجتبي ميرزاجانپور يک جاي خالي زيبا انداخت تا برزيلي ها تحقير شوند. او کار را با يک آبشار تماشايي تمام کرد. اين ست در حالي که دو تيم بارها از يکديگر پيش افتاده بودند 25 -21 به سود ايران رقم خورد.

ست دوم: 25 – 19 ايران

برزيلي ها در آغاز ست دوم سه سرويس متوالي را خراب کردند. همين موضوع موجب شد که روند بازي به سود ايران جريان داشته باشد. ايران از منطقه دو و چهار حملات کوبنده و موثري داشت. اما درکارهاي سرعتي خيلي موفق نبود. برزيلي هاي ميانه تور را با دفاع سه نفره بسته بودند که پايپ هاي ميرزاجانپور جواب ندهد. غلامي نهايت بهره را از کارهاي ترکيبي مي برد. کاربونرا دريافت هاي خوبي داشت . همين موضوع موجب مي شد رزنده پاس هاي خوبي براي لوکارلي بسازد و امتياز بگيرد. ايران با اختلاف يک امتياز وقت استراحت فني نخست را به سود خود تمام کرد.

بازيکنان ايران با روحيه بالا نبض بازي را در دست داشتند. تماشاگران ايراني حاضر در سالن لحظه اي از تشويق ايران کوتاه نمي آمدند. محمد موسوي دسوزا را دفاع کرد و ايران را به سه امتياز برتري رساند. برزيل روي پاس هاي کوتاه راحت امتياز مي گرفت. ايران در ست دوم مديون دريافت هاي تماشايي فرهاد قائمي بود. حملات ميرزاجانپور همچنان ايران را با اختلاف سه امتياز برتري پيش مي برد. سعيد معروف اما توپ برگشتي را با يک آبشار طلايي به امتياز تبديل کرد و ايران را به امتياز 16 رساند. برناردو رزنده داد مي زد و با دست به صورتش مي کوبيد. حتي سرويس هاي اوليويرا هم نمي توانست برزيل را به بازي برگرداند. قائمي و غفوور از منطقه دو راحت آبشار مي زدند. ريکاردو نمي توانست در آن منطقه خوب دفاع کند. هر دو تيم در امتياز 20 اشتباه زيادي در سرويس داشتند. سرمربي رزنده وقت استراحت گرفت تا از آماج حملات ايران بکاهد. حملات غفور و قائمي از از منطقه دو چهار ادامه داشت. رزنده باز هم وقت استراحت گرفت. فريادهاي ايران ايران در سال نلسون ماندلاي فلورانس بي امان تکرار مي شد. تشکري با سرويس هاي تماشايي خود برزيل را به زانو درآورد. ايران 25 بر 19 ست دوم را هم برد تا تنها يک ست ديگر براي پيروزي و صعود به مرحله نيمه نهايي لازم داشته باشد.

ست سوم: 25- 23 برزيل

اشتباه در سرويس مهمترين نکته در ست سوم بازي بود. حساسيت زياد مسابقه براي دو تيم موجب شده شود که در اين ست آمار شاتباه در سرويس زياد شود. حالا سعيد معروف پاسور تيم ملي واليبال سعي مي کرد تا همچنان دور از دست دفاع روي تور مهاجمان ايران را تغذيه کند. ايران با چهار مهاجم کار مي کرد. تشخيص اسپکر اول ايران براي دفاع برزيل مشکل بود. با اين حال عجله بازيکنان ارن در حمله موجب شد تا برزيل وقت استراحت فني را به سود خود تمام کند. برزيلي هاي با اختلاف يک امتياز جلو بودند. اما خطاي لورکارلي بازي را در امتياز 9 به تساوي کشاند.رزنده لوکاس ادواردو را در ست سوم به ميدان فرستاده بود. او کليدي ترين بازيکن زرد پوشان در اين مسابقه بود. مجتبي ميرزاجانپور خيلي خوب آبشار مي زد. جاي خالي هاي او بارها بازيکنان برزيل را به زانود درمي آورد.

در حالي که کار در امتياز 11 مساوي پيش‌ مي رفت، چند اشتباه سهوي در دريافت برزيا را سه امتياز جلو انداخت. کواچ بالاخره وقت استراحت گرفت. او و رحمان محمدي راد با ملي پوشان صحبت کردند. سعيد معروف با يک جاي خالي تماشايي يک امتياز را جبران کرد. اما دسوزا که نمي خواست تيمش دست خالي اين مسابقه را تمام کند، بلافاصله يک آبشار کوبنده را در زمين ايران نشاند. دفاع سه نفره ايران شکستني نبود. برزيل 16 بر 14 وقت استراحت فني دوم را برد. تماشاگران ايرراني حاضر در سالن يک صدا تيم ايران را تشويق مي کردند. رزنده باز هم اوليورا رافائل را به ميدان فرستاد. او خوب سرويس مي زد. در مقابل کواچ آرمين تشکري را به ميدان فرستاد، اما سرويس او به آنتن برخورد کرد.برزيلي‌ها بر خلاف دو ست قبل قدر برتري خود را دانستند و اين ست را با نتيجه 25 بر 23 به سود خود پايان دادند.

ست چهارم: 28 -26 ايران

بازيکنان ايران مي دانستند که اگر در اين ست پيروز شوند به عنوان تيم اول از گروه صعود خواهند کرد. هيچ يک از دو تيم نمي خواستند در ست چهارم ريسک کنند. بازي با احتياط در دستور کار بود. امير غفور مهاجم اول ايران در ست چهارم کار سختي داشت. سه دفاع مستحکم برزيل اجازه نمي دادند که او به راحتي کار کند. بازي با اختلاف يک امتياز براي هر دو تيم پيگيري مي شد. دريافت هاي ضعيف اجازه نمي داد معروف پاس هاي خوبي را براي اسپکرهاي ايران بفرستد. او تنها به پاس هاي بلند براي غفور اتکا کرده بود. 8 بر 7 برزيل ست نخست را برد. اما به تدريج برزيل برتري خود را به ايران تحميل کرد. چند اشتباه فردي در توپ هاي برگشتي کافي بود که ايران سه امتياز عقب بيفتد. بازيکنان ايران خيلي در سرويس پراشتباه بودند. غور و ميرزاجانپور توپ خود را به اوت زدند. برزيل با دو امتياز برتري همچنان در حاشيه امنيت بود. آرمين تشکري با دفاع خوب خود ويسيتو نووس را مهار کرد. سرانجام ايران به يک قدمي برزيل رسيد. اما باز هم نووس بود که براي برزيل امتياز گرفت. برزيل 16 بر 14 وقت استراحت ني را به سود خود تمام کرد. مجتبي مرزاجانپور از منطقه چهار حملات طلايي داشت. بازي خوب او باز هم اختلاف را به عدد يک رساند.

رزنده وقت استراحت گرفت. ادواردو لوکاس مهره تعويضي برزيل راحت امتياز مي گرفت. او و ميرزاجانپور به عنوان دو بازيکن هم پستي بيشترن نقس آفريني را در اين دقايق ايفا مي کردند. کواچ رضا قرا را به جاي غفوربه ميدان فرستاد. سرويس خوب او با دفاع تماشايي بازيکنان ايران کار را به تساوي 19 بر 19 کشاند و ايران در ادامه دو امتياز ديگر گرفت تا رزنده از خشم به خود بپيچد. برتري 22 بر 20 در صورتي که ايران فقط امتيازهاي حمله‌اش را دريافت مي‌کرد براي پيروزي کافي بود، اما برزيلي‌ها که بازي را از دست رفته مي‌ديدند به سرويس‌هاي ريسکي روي آوردند و لوکارلي توانست با سرويس خوب دفاع ايران را به هم بريزد. بازي در امتياز 23 مساوي و کار بسيار حساس شده بود. دو تيم يک امتياز ديگر به دست آوردند تا بازي در امتياز طبيعي 25 به پايان نرسد. برزيل زوئدتر از ايران دو اختلاف امتياز ايجاد کرد و اين ست را به سود خود پايان برد تا آه ايراني‌هاي حاضر در فلورانس بلند شود.




برچسب‌ها: صعود ایران , ایران والیبال ,

تاريخ : یک شنبه ا 22:12 نويسنده : صلاح الدین هیبتی ا
به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال ، آندرانیک تیموریان بعد از جلسات متعدد با مسولان باشگاه استقلال به آبی پوشان پایتخت پیوست. این بازیکن با حضور در باشگاه استقلال سرانجام به توافق نهایی با مسئولان این تیم دست یافت تا دو  سال دیگر در خدمت استقلال باشد.

تیموریان


برچسب‌ها: تیموریان , استقلال ,

تاريخ : شنبه ا 22:29 نويسنده : صلاح الدین هیبتی ا

 

 

آندرانیک تیموریان هافبک ملی‌پوش استقلال که در این مدت مشغول مذاکره با تیم های قطری بود صبح امروز به باشگاه استقلال رفت و پس از جلسه با افشارزاده و علی نظری جویباری قراردادش را به مدت یک سال دیگر با آبی پوشان تمدید کرد.

وی که طی چند روز گذشته مذاکراتی را با استقلالی‌ها انجام داده بود طبق گفته مسئولان استقلال به این باشگاه تخفیف داد و در این تیم ماندنی شد.

به این ترتیب بعد از حیدری‏، بیک‌زاده و صادقی تیموریان چهارمین ملی پوش استقلال است که فصل آینده در این تیم توپ خواهد زد.


برچسب‌ها: تیموریان ,

تاريخ : شنبه ا 21:0 نويسنده : صلاح الدین هیبتی ا
 
 
 


فوتبال - این روزها توجه اکثرعلاقمندان استقلال به جانب آندرانیک تیموریان و مذاکرات این هافبک موثر و ملی پوش با آبی پوشان است. آندو سرانجام با استقلالی ها به توافق رسید و تمدید کرد.
به گزارش رادنیوز، شاید بد نباشد بدانید آندو همان بازیکنی است که منشا اختلاف امیر قلعه نوعی و علی نظری جویباری به عنوان دو دوست قدیمی شده بود!
ماجرا به زمان حضور امیر قلعه نوعی در تراکتور سازی بر می گردد. در آن مقطع قلعه نوعی قصد داشت آندو را به تبریز برگرداند اما علی نظری جویباری با زرنگی تیموریان را مجددا استقلالی کرد تا سرمربی فعلی آبی ها چند سالی با مسوول کنونی نقل و انتقالات استقلال قهر کند!
از ما نشنیده بگیرید اما علی نظری جویباری با خودش عهد بسته بود به هر قیمت ممکن آندرانیک تیموریان را در تیم قلعه نوعی نگه داشته و بدهی گذشته به رفیق قدیمی اش را تسویه کند.
نظری جویباری امروز موفق به انجام این کار شد.
 
 
 
 

برچسب‌ها: آندو ,

تاريخ : شنبه ا 20:57 نويسنده : صلاح الدین هیبتی ا

تیم فوتبال استقلال که از 17 تیرماه برای برپایی اردویی 10 روزه به کشور ترکیه سفر کرده، در صدد است تا پیش از بازگشت به تهران یک بازی دوستانه دیگر برگزار کند.

با توجه به حضور تیم فوتبال جوانان قطر در هتل محل استقرار استقلالی‌ها حضور دارند و مسئولان این تیم در حال رایزنی با کادر فنی تیم جوانان قطر هستند تا امشب دیدار تدارکاتی با قطری‌ها انجام دهند.

آبی‌پوشان تاکنون در اردوی ترکیه دو تدارکاتی مقابل تیم‌های بورسا اسپور ترکیه و یو اس الجر الجزایر انجام داده‌اند که در هر دو دیدار شکست خوردند.


برچسب‌ها: استقلال , قطر ,

تاريخ : شنبه ا 20:53 نويسنده : صلاح الدین هیبتی ا

آرش برهانی مهاجم استقلال وعده می‌دهد تدابیر امیر قلعه‌‌نویی به گونه‌ای است که این فصل استقلال متفاوتی را مشاهده می‌کنیم: «در اردوی ما امکانات مناسبی وجود دارد و تمرینات خیلی خوبی را پشت ‌سر می‌گذاریم

یک بازی خوب برابر بورسا اسپور برگزار کردیم و سه‌شنبه شب هم به مصاف قهرمان الجزایر رفتیم. در بازی اول شرایط مسابقه را نداشتیم اما در دیدار با تیم الجزایری شرایط‌مان بهتر بود. نتیجه در این بازی‌ها مهم نیست و تنها چیزی که اهمیت دارد، هماهنگی میان خطوط و بازیکنان است که با تدابیر کادر فنی به آن نزدیک می‌شویم.

فکر می‌کنم کادر فنی از وضعیت در این اردو راضی بوده و این اردو خیلی برای ما مفید بوده است.» مهاجم تیم فوتبال استقلال در مورد بازیکنانی که جذب استقلال شده‌اند، گفت: امسال بازیکنان خیلی خوبی گرفته‌ایم که بیشتر آنها جوان هستند. این بازیکنان انگیزه زیادی دارند و در بازی قبلی چند نفر از آنها بازی کردند و عملکرد خوبی هم داشتند. قطعاً آنها در طول فصل به موفقیت استقلال کمک می‌کنند و تدابیر امیر قلعه‌‌نویی به گونه‌ای است که این فصل استقلال متفاوتی را مشاهده می‌کنیم.

امیدوارم تا پایان لیگ بتوانیم انگیزه خودمان را حفظ کنیم و جام قهرمانی را بالای سر ببریم. برهانی در مورد وضعیت خودش تأکید کرد: من هر زمان که برای استقلال به میدان رفته‌ام، سعی کرده‌ام با مسئولیت بالا بازی کنم و بهترین نمایش‌ها را ارائه دهم. تیم ما امسال کمی جوان‌تر شده و قطعاً با تجربه‌ترها می‌توانند به تیم کمک بیشتری بکنند تا کار پیش برود.

به شخصه هر کاری می‌کنم تا بتوانیم در رقابت‌ها عملکردی مناسب داشته باشیم. من در این فصل تلاشم را بیشتر می‌کنم تا علاوه بر مثمرثمر بودن برای تیم، بتوانم به بازیکنان جوان هم کمک کنم. او در پایان با اشاره به هواداران استقلال افزود: ما مخلص هواداران هم هستیم. به آنها می‌گویم که ما تیم خوبی را بسته‌ایم و اصلاً نگران نباشند. به قهرمانی فکر می‌کنیم و بهترین نمایش‌مان را برای گرفتن دو جام پیش ‌رو ارائه می‌دهیم.


برچسب‌ها: برهانی , استقلال ,

تاريخ : شنبه ا 20:45 نويسنده : صلاح الدین هیبتی ا


برچسب‌ها: صلاح ,

تاريخ : سه شنبه ا 20:45 نويسنده : صلاح الدین هیبتی ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.